La traduzion di cheste pagjine no je ancjemò finide. Spietant che lu sedi, pes parts che no son finidis, dopre la version origjinâl par Inglês.
Tabele
Creâ un gnûf account e-mail
Impostazions account
Configurâ la pueste in jentrade
Configurâ la pueste in jessude
Notifichis e filtris di e-mail
Configurâ il Servizi de Pueste

e-mail-icon_64.pngE-mail

Deskbar:Preferences
Posizion:/boot/system/preferences/E-mail
Impostazions:~/config/settings/Mail/*

Haiku al furnìs un sisteme che al recupere lis e-mail in maniere regolâr gracie a un Servizi de Pueste (cognossût ancje come mail_daemon) e al salve ogni e-mail come singul file di test. Al analize la pueste e al jemple i siei atribûts cun dutis lis informazions di intestazion necessaris, come par esempli "di", "a", "ogjet" e il lôr stâts di leture. Cumò a puedin jessi interogâts di te o di cualsisei aplicazion. Chest sisteme al rint ancje facil il cambiâ client pe pueste, viodût che ducj i dâts e lis configurazions a restin i stes.
La configurazion e ven fate tal panel des preferencis E-mail.

index Creâ un gnûf account e-mail

Viodin ce mût che si fâs a configurâ un account e-mail.
Tu tachis clicant il boton Zonte cussì di creâ un gnûf account cence non. Chest al vierzarà un panel dulà che tu inserirâs lis informazions dal to account:

e-mail-new-account.png

Par prin, tu stabilissis ce mût che tu otegnis la tô pueste, vie POP3 o vie IMAP.

Cumò tu inserissis la tô Direzion e-mail, il Non di acès e la Peraule di ordin, da un Non account cussì di ricognossilu sot di Haiku e il to Non reâl.

Se il to account al ven dât di un dai furnidôrs plui cognossûts, Haiku al cognossarà za ducj i detais tecnics come par esempli la direzion IP dal servidôr. Se nol è chest il câs, fasint clic su Sucessîf si vierzarà un altri barcon par inserî chestis informazions a man:

e-mail-new-account-2.png
If you use GMail as your e-mail provider, you'll have to create a special app password.
See Google's support page on how to Sign in with app passwords.

index Impostazions account

Selezionant il non di un account te liste a çampe, si pues cambiâ cualchi impostazions gjenerâl:

e-mail-accounts.png

Il Non account al è il non che al ven mostrât, par esempli, te liste dai account intes preferencis di E-mail. Non reâl al è il non che al ven viodût cuant che cualchidun al ricêf la tô e-mail. Direzion pe rispueste e je la direzion e-mail che e ven doprade cuant che cualchidun al rispuint ae tô e-mail. Di solit cheste e je la stesse direzion che si dopre par inviâ la pueste.

Se tu preferissis doprâ un account e-mail dome par inviâ o ricevi pueste, tu puedis dis/ativâ chê funzion fasint clic diestri sul non dal account inte liste a çampe e meti i segns juscj secont lis tôs necessitâts.

index Di plui sul configurâ la pueste in jentrade

Fâs clic su In jentrade sot dal non dal account par stabilî ce mût che lis e-mail a vegnin ricevudis.

e-mail-in.png

Prime e je la direzion dal Servidôr di pueste pe pueste in jentrade. Se il to furnidôr lu domande, tu pedis fâ l'acès suntune specifiche puarte, al baste zontâle te direzion, separade di doi ponts. Par esempli: pop.your-provider.org:1400.

Then you enter your login information, Username and Password, and if necessary change Connection type from No encryption to SSL and the Login type from the default Plain text to APOP for authentication.

Se tu dopris POP3 e tu recuperis la pueste di chest account doprant altris computer, tu podaressis volê ativâ la opzionLasse la pueste sul servidôr e, dome in locâl, Elimine la pueste ancje sul servidôr.

Se invezit tu dopris IMAP, tu âs la pussibilitât di sielzi la opzion Elimine la pueste ancje dal servidôr in locâl. Tu puedis specificâ lis Cartelis IMAP par sincronizâsi dome cuntune specifiche cartele e lis sôs sot-cartelis.

Tu puedis ancje sielzi No sta discjariâ dal dut i messaçs plui grancj di une determinade dimension. Cheste opzion ti fasarâ vê dome la intestazion e tu podarâs decidi se, dopo vê viodût l'ogjet e il mitent, discjariâ il rest dal messaç e i pussibii alegâts. Util se si à une conession lente.

Tu puedis cambiâ la Destinazion de tô casele di pueste (predefinide: /boot/home/mail/in/), che al è util se tu desideris separâ la pueste di account diferents intes lôr cartelis. Dut câs, lis interogazions ti permin di risolvi istès ben lis robis.

index Configurâ la pueste in jessude

Fâs clic su In jessude sot dal non dal to account name par configurâ ce mût che a vegnin inviadis lis e-mail.

e-mail-out.png

First is the SMTP server address for outgoing mails. As with the incoming server before, you can use a specific port if needed, e.g. mail.your-provider.org:1200 and change Username, Password and Connection type.

Se ti covente fâ l'acès, tu cambis il Gjenar di acès a ESMTP e tu inserissis il non utent e la peraule di ordin parsore. Chel altri gjenar al ven doprât pai furnidôrs di servizis di pueste che a àn bisugne dal control de pueste cun POP3 prime di SMTP pe identificazion.

Come pe pueste in jentrade, tu puedis ancje cambiâ la Destinazion de tô casele de pueste (predefinide: /boot/home/mail/out/).

index Notifichis e altris filtris di e-mail

Lis notifichis pes gnovis e-mail rivadis e i metodis par ordenâ e filtrâ lis e-mail si cjatin in Filtris e-mail sot di un di account. Tu puedis zontâ cualsisei numar di filtris che a vegnin aplicâts un daûr di chel altri e rangjâju strissinant e molant te lôr gnove posizion.
Pal moment a son trê filtris de pueste in jentrade che tu puedis zontâ. Dopo vê zontât un filtri, tu âs di selezionâlu par viodi lis sôs opzions.

index Filtri malvolûts (AGMS Bayesian)

e-mail-filter-spam.png

Il filtri pe pueste malvolude (spam) al dopre metodis statistics par classificâ une mail come spam malvolût. I assegne un valôr tra 0 e 1 e tu puedis decidi cuâi che a son i limits par une mail sane e ce che al vignarà considerât malvolût.
Tu puedis vê chê valutazion di malvolûts zontade al inizi dal ogjet.
In di plui, il filtri dai malvolûts al pues imparâ di dutis lis e-mail in jentrade. Clâr, tu varâs di insegnâi sbrumant i fals positîfs, la pueste che e je stade segnade par erôr come malvolude. Tu cjatarâs plui informazions in merit cuant che o cjacararin de aplicazion Mail.

Adun cul Filtri di regule chi sot, tu puedis organizâ in automatic la pueste malvolude rilevade.

index Filtri di regule

e-mail-filter-header.png

Chest filtri al confronte la intestazion de pueste cuntun model di ricercje e al eseguìs cualchi azion in base aes regulis stabilidis.
Cul prin cjamp di test tu specifichis cuale intestazion controlâ. Chestis a son chês disponibilis:

Name il non dal mitent
From la direzion e-mail dal mitent
To la tô direzion e-mail (diferente par ogni account e-mail)
Reply to la direzion e-mail dulà che si invie lis rispuestis
When la date e la ore che e je stade ricevude la mail
Subject la rie dal ogjet
Cc lis direzions di ducj chei che a àn ricevût une copie compagne (carbon copy) (Cc)
Account il non dal account e-mail
Status Il stât atuâl de e-mail. Di solit chest al pues jessi "Read" (let), "Replied" (rispuindût), "Sent" (inviât), "Forwarded" (mandât indenant), "New" (gnûf), o dut ce che tu âs definît tu. Dut câs, une volte che il Servizi de Pueste al à recuperât la pueste, se no tu lu cambiis cuntun filtri, il so stât al sarà simpri "New" (gnûf).
Priority al ven stabilît dal program e-mail dal mitent (p.e. "urgjent")
Thread in pratiche al è come "Subject", ma cence robis come Re: o Fwd:
Classification group in base a ce mût che il filtri malvolûts ju à classificâts, chest al sarà o vueit (se no sigûr) o al varà la peraule "Genuine" (san) o "Spam" (malvolût)
Spam/Genuine estimate cheste e je une stime numeriche che il filtri malvolûts al à assegnât ae e-mail. A vegnin mostrâts in notazion sientifiche, dulà che 1.065e-12 si tradûs in 1.065 dividût par 10 ae 12ᵐᵉ potence, che in chest câs si tradûs in 0.000000000001065.

Il secont cjamp di test al ten il to model di ricercje. Al acete espressions regolârs che a permetin grande flessibilitât, però par cuintri, complicant un tic lis robis. Lei alc in merit, al merete e sempliçs modei di ricercje no son cussì complicâts.

Cul menù a tendine sot di chel, tu assegnis une azion par chês voltis che al model al corispuint un risultât de ricercje. Tu puedis spostâ o eliminâ une e-mail, stabilî il stât a "Read" (let) o altri opûr stabilî cun cuâl account di e-mail rispuindi.

index Notifiche gnove pueste

e-mail-filter-notification.png

Tu puedis sielzi diviersis manieris par jessi notificât che e je rivade gnove pueste. Sot di Metodi tu cjatis un ciert numar di opzions che a puedin ancje jessi cumbinâts tra di lôr:

nissun Nissune notifiche
Bip Al riprodûs il file sunôr dal event "New E-mail", stabilît tes preferencis Suns, par ogni gnove e-mail
Alarme Al mostre un barcon di alerte par ogni gnove e-mail
LED de tastiere Al fâs lampâ cualchi LED come l'indicadôr bloc-maiusc
Alarme centrâl Al mostre un barcon di alerte par dutis lis gnovis e-mail
Bip centrâl Al riprodûs il file sunôr dal event "New E-mail", stabilît tes preferencis Suns, une volte sole pe gnove pueste
Barcon dal regjistri Al mostre il barcon dal regjistri di stât

index Filtris pe pueste in jessude

Pal moment, al è dome un filtri che al à a cefâ cu la pueste in jessude: fortune.
Al tacarà ae fin di ogni mail un "biscot de furtune" divertent o savi sielt a câs, prime di inviâle. Tu puedis fâ une prove a frêt inviant il comant fortune intun Terminâl.

index Configurâ il servizi de pueste

Cumò che i servidôrs di pueste in jentrade e jessude (e magari ancje cualchi filtri) a son configurâts, tu âs di dî al Servizi de Pueste che di fat al eseguìs il control e il recupar de pueste, ce mût fâ chest lavôr.

e-mail-settings.png

After ticking the checkmark, you can configure the interval at which the account's mail server is probed for new mail.

The Mail Service can trigger notifications that can be set to show up Never, While sending or While sending and receiving.

Modifiche menù de casele de pueste al vierzarà la cartele /boot/home/config/Mail/Menu Links/. Dutis lis cartleis o lis interogazions (!) o i lôr colegaments metûts in cheste cartele a vignaran fûr tal menù contestuâl de icone a forme di casele di pueste dal Servizi de Pueste inte guantiere dal Deskbar.

From that context menu, you can also Create new message…, Check for mail now or edit Settings…:

e-mail-mailbox.png

Se tu tegnis fracât MAIUSC cuant che tu clamis il menù contestuâl, tu otignarâs comants adizionâi:

Controle dome la pueste Al ufrìs un sot-menù par controlâ dome un specific account
Invie la pueste in spiete Ti permet di inviâ la pueste in spiete cence ancje controlâ se e je rivade gnove pueste
Arest dai servizis di pueste Al jes di dute la infrastruture de pueste (mail_daemon)

Za la icone a forme di casele de pueste e mostre se si à messaçs no lets (stât "New"), chest al è il câs di cuant che si à bustis dentri de casele de pueste.