Bash e Scripting

Il "Scripting" e je la tecniche par rindi automatichis lis proceduris, scrivint adun i comants salvant dut su file di test, clamâts "script". Ogni volte che si eseguìs un script, i comants a vegnin elaborâts un daûr di chel altri come se a vignissin inserîts a man intal Terminâl.
I Script a puedin variâ de semplice esecuzion di pôcs comants intun specific ordin a sofisticâts tocs di codiç che al risolf compits complicâts.

index Bash

Viodût che i script a fasin naturalmentri afidament su la shell che ju interprete, tu âs prime di familiarizâ cu la BASH che e ven doprade di Haiku. A son tantis risorsis in rêt viodût che e je une shell tant doprade. Un biel document al è chel di Johan Jansson: Introduction to bash - a tutorial for bash under BeOS.
Il Bash Reference Manual (PDF, 720 KiB) e je une risorse ninine par jentrâ tai detais.

index La bibie dal Scripting

Dopo vê imparât cualchi nozion di base su ce mût lavorâ te shell, e je ore di fâti rilassâ intal mont dal scripting. Di gnûf, tu cjatarâs cuintâi di lezions e materiâi di riferiment in rêt e intes negozis di libris. Une ce tant biele introduzion, che in pratiche e je fate su misure par Haiku, e je chê disponibile in rêt: Scripting Chapter (PDF, 900 KiB) de BeOS Bible di Scot Hacker.

indexScript in Haiku

Haiku, timp indaûr, al veve dai script par inviâsi e par distudâsi. Vuê, al lôr puest, al dopre il launch_daemon. Dut câs, l'utent al pues ancjemò miorâ chest procès cun determinâts script-utent. Se no esistin za, tu varâs di creâ di bessôl i file che a coventin. In câs contrari, al baste zontâ i tiei comants dulà che tu ju desideris eseguîts dilunc il procès .

index Il UserBootscript

/boot/home/config/settings/boot/UserBootscript al vignarà eseguît dopo che il sisteme al varà finît i siei procès di inviament. Par esempli, tu puedis inviâ un ciert numar di programs che a vignaran fats partî in automatic a ogni inviament di sisteme:

# Start LaunchBox
/boot/system/apps/LaunchBox &

# Start Workspaces Applet
/boot/system/apps/Workspaces &

Visiti di finî un comant cuntun "&" par inviâlu come procès in sotfont, o il script si fermarà fintremai che il comant nol varà finît di lavorâ (in chest câs: la aplicazion inviade e je stade sierade).

Une semplice alternative par inviâ aplicazions al inviament, rispiet a ce che o ven mostrât chi parsore, e je chê di meti i lôr colegaments inte cartele /boot/home/config/settings/boot/launch. Chest al pues jessi fat semplicementri fasint clic diestri su la aplicazion che tu desideris vê inviade in automatic, e lâ su Cree colegament e daspò navigâ fin te cartele che o ven nomenât chi parsore.

index Il UserShutdownScript - ancjemò nol funzione

/boot/home/config/settings/boot/UserShutdownScript al vignarà eseguît come prin pas intal procès di distudament. Se il script al torne un stât di jessude diviers di zero, il distudament al vignarà interot.

index Il UserShutdownFinishScript - ancjemò nol funzione

/boot/home/config/settings/boot/UserShutdownFinishScript al è eseguît come ultin pas tal procès di distudament. Fâs câs che la plui part dal sisteme al è stât terminât cuant che chest script al ven eseguît.