La traduzion di cheste pagjine no je ancjemò finide. Spietant che lu sedi, pes parts che no son finidis, dopre la version origjinâl par Inglês.
Tabele
Montâ i volums
Navigazion
Aspiet
Preferencis di Tracker preferences
Lavorâ cui files
Stâts des transazions

Tracker

Il Tracker al è la interface grafiche par ducj i tiei files. Ti permet di creâ gnûfs files e cartelis o cjatâ, inviâ o cambiâ non e parimentri ancje copiâ o eliminâ chei esistents.

Jessint une aplicazion come dutis lis altris (il scritori cun lis sôs iconis e je pardabon dome un barcon a plen visôr is sotfont), Tracker si mostre cui siei barcons tal Deskbar e al è pussibil sierâlu e tornâ a inviâlu. La maniere plui semplice par sierâ e tornâ a inviâ un Tracker colassât o blocât (o un Deskbar cjaviestri) e je chê di clamâ il Monitor dai Teams.

index Montâ i volums

Par podê jentrâ e doprâ un disc fis, CD, clavute USB e v.i., vâl a dî fâ savê al sisteme che al è lì. Chest al ven fat cuntun clic-diestri sul Scritori o suntun volum za montât (come di disc di inviament) e selezionant il volum dal sot-menù Monte. Tu cjatis il stes menù Monte tal Deskbar.

drill-down.png

A son ancje Impostazions che ti permetin di no stâ a montâ dut a man a ogni inviament di sisteme.
La impostazion chi parsore e montarà in automatic ducj i dispositîfs di archiviazion che tu âs colegât/inserît e ancje al montarà ducj i discs al inviament che a jerin stâts montâts in precedence.

Prime di disconeti p.e. un disc fis o une clavute USB, controle di vê dismontât cun sucès il volum e che la sô icone e sedi sparide. Chest al garantìs che ducj i trasferiments a sedin stâts completâts. In câs contrari tu podaressis pierdi dâts o ruvinâ il disc!!
Haiku al è bon di montâ volums che no son formatâts come BFS. Dut câs sta atent che chescj filesystems no-BFS no son stâts provâts in maniere rigorose. Lâ a scrivi su chei volums in cualchi câs al podarès causâ coruzions. Se tu desideris stâ sul sigûr, sielç simpri Montâ in dome-leture cuant che tu montis!

index Navigazion

Come impostazion predefinide, cuant che tu fasis dopli clic suntune cartele, Tracker al vierç un gnûf barcon lassant il barcon de cartele gjenitôr/superiôr viert. Chest al pues puartâ in pôc timp a vê un scritori straplen.
Tu puedi evitâ chest tignint fracât il tast OPZ, che in automatic ti fasarà sierâ il barcon gjenitôr/superiôr.
Chest al è ancje vêr cu la navigazion vie tastiere. Par savê di plui in merit, viôt l'argoment Scurtis e cumbinazion di tascj.

Spostâsi tra lis cartelis al è un dai lavôrs principâi di Tracker, come ducj i gjestôrs di files su chês altris plateformis. Il Tracker di Haiku al à cualchi funzionalitât uniche che ti permetarà di fâ in maniere eficiente cheste operazion.

indexSgarfâ te jerarchie dai sot-menù

Invezit di fâ doplis clics injù, cartele dopo cartele, e je une maniere miôr par sgarfâ jù tes cartelis:

drill-down.png

Fâs clic diestris suntune cartele e parsore tal solit menù contestuâl tu cjatarâs un sot-menù de cartele corinte che ti permetarà di navigâ jù di un nivel. Ti baste spostâ ju la jerarchie fintremai che tu cjatis il file, o la cartele, che tu stâs cirint e fâi clic par vierzilu. Parsore al mostre i contignûts de cartele /boot/home/config/.
Se tu fasis l'operazion chi parsore intant che tu strissinis un file, al vignarà spostât dulà che tu lu molarâs.

Al è pussibil doprâ un metodi simil di cualsisei barcon Tracker:

window-drill-down.png

Fâs clic su la aree in bas a çampe, dulà che al ven mostrât il numar di elements listâts, e tu varâs i sot-menûs par ogni nivel parsore de posizion corinte. Di lì tu puedis sgarfâ jù tra lis cartelis come simpri.

Note che il Scritori al è simpri il nivel plui alt viodût che al è chel dulà che il Tracker al mostre i volums montâts. Duncje, se tu desideris lâ suntun altri disc, prime tu âs di navigâ insù (Scritori) e di lì passâ sul altri disc.


Tu otignarâs il stes sot-menù di navigazion cuant che tu strissinis un file parsore di une cartele. Dopo un pôc di timp che tu i stâs parsore, al vignarà fûr un sot-menù che ti permetarà di sgarfâ jù te tô destinazion. Se tu âs scomençât il strissinament cul boton di diestre dal mouse, cuant che tu lu molarâs, tu podarâs sielzi tra copiâ, spostâ o colegâ il file.

index Saltâ ai files datilografant

Tu podaressis vê confidence cul concet dai gjestôrs di files di altris sistemis operatîfs: scrivint lis primis letaris di un non di file tu vegnis puartât al prin file che al corispuint a chei caratars iniziâi. Haiku al puarte chê idee plui indenant. Se nol esist un file che al scomence cun chês letaris al saltarà al prin file che al inclût la stringhe in cualsisei part dal so non. Se se nol cjate ancjemò nuie cun chê stringhe tai nons dai files alore dopo al larà a cirî tai atribûts.

window-type-ahead.png

Tal esempli parsore a son tancj files che a scomencin par "Haiku logo", chest al rint avonde inutilis lis metodichis plui semplicis di ricercje datilografant. Ma in Haiku, scrivint "web" tu saltarâs al prin câs in "Haiku logo - website". I caratars che tu digjitis a vignaran fûr intal angul in bas a çampe dulà che di solit tu cjatis la conte dai elements di ducj i file te cartele. Un secont dopo vê scrit un caratar, la videade e torne a chê normâl e tu sês pront par une gnove ricercje datilografant.

index Filtrâ la ricercje datilografant

Invezit di saltâ a un file scrivint, tu âs ancje la opzion par filtrâ vie ducj i file che no corispuindin ae stringhe di ricercje che tu scrivis. Chest al pues miorâ une vore la clarece, in particolâr cuant che si à a ce fâ cun cartelis straplenis. Doprant MAIUSC SPAZI tant che delimitadôr, tu puedi adiriture filtrâ su plui stringhis.
A diference dal salt datilografant, il filtri al restarà fintremai che tu frachis ESC o tu sieris il barcon (o jessint de cartele se tu dopris la navigazion a barcon singul).
Chest "filtrâ la ricercje datilografant" al ven configurât tes Preferencis di Tracker.

index Aspiet

window-menu.png

I barcons di Tracker a ufrissin trê diviersis modalitâts di viodude dal menù Barcon:

Il menù Barcon al ufrìs une schirie di altris funzions:

Cualchi volte tu desideris nome rangjâ cualchi icone cence eseguî un "Met a puest (ALT K)" complet. In chel câs, tu selezionis lis iconis interessadis e tu scomencis a strissinâlis te lôr gnove posizion. Prime di molâlis, ten fracât ALT. Cheste operazion lis metarà in rie cu la gridele invisibile.

La prime colone te modalitât Viodude a liste e determine lis etichetis des iconis in modalitât iconis piçulis e Viodude a iconis. Di solit, e je il non dai files, ma tu puedis semplicementri passâ ae Viodude a liste, Strissinâ la colone Dimension a çampe e vê lis iconis etichetadis cu la lôr dimension cuant che tu tornis ae modalitât Viodude a iconis. Fantastic!

Il rest des funzions si spieghin avonde di bessolis, trascurant lis preferencis di Tracker.

index Preferencis di Tracker

Barcon | Preferencis... al vierç un panel che al ufrìs une schirie di impostazions che, dulà che nol è ovi, a varessin di deventâ claris une volte provadis. Viodût che dutis lis impostazions a vegnin aplicadis sul moment, tu podarâs viodi daurman lis modifichis.
Duncje, a fâle curte, lis impostazions che no son ovis a son:

A proposit, chest panel al è ancje disponibil come Tracker da lis Preferencis di Deskbar.

index Lavorâ cui files

Cuant che al ven invocât suntun file selezionât, la plui part dai comants di menù di File a vegnin ancje presentâts tal menù contestuâl fasint un clic diestri su chel file.

Come simpri i comants a son avonde clârs.

index Stâts des transazions

Cuant che tu copiis, spostis o eliminis i files, Tracker al mostre il lôr avanzament cuntun barcon di stât. Se tu inizializis plui di une transazion, ogni lavôr al varà la sô visualizazion dal stât.

transaction-status.png

A diestre a son doi botons par meti in pause o fermâ dal dut une transazion. Cualchi volte al pues jessi util meti in pause une grande transazion par un moment. Par esempli, ti podarès coventâ inviâ di corse une aplicazion pesante. Copiâ une grande cuantitât di dâts al scjafoie la largjece di bande di I/O dal disc fis e duncje al pues intardâ il to flus di lavôr.