Gjenars di file

Par ce che al rivuarde i gjenars di file, Haiku, al contrari di Windows, nol fâs cont su lis 3 letaris de estension dai files (p.e. .txt, .jpg, .mp3). Chest metodi e je dome une ultime risorse di repeç. Haiku al dopre i gjenars MIME propite come che al è costum su internet.

Ancje se in Haiku no si à nissun motîf par doprâ lis estensions dai files, visiti di zontâlis ai files che tu desideris condividi cun altris utents di altris sistemis operatîfs, p.e. vie e-mail, o cjariâ suntun servidôr opûr scambiant une clavute USB. In câs contrari il lôr sisteme operatîf al podarès no ricognossi il gjenar di file.

index Stabilî il gjenar par un specific file

Tu puedis cambiâ il gjenar di un specific file, la sô icone e la aplicazion associade. Selezione il file e, cul tast diestri, clame il component adizionâl tal menù contestuâl Components adizionâi | Filetype .

filetype-addon.png

index Il gjenar di file

Chel parsore al è un file PNG, cu la stringhe MIME image/png. Metìs che tu savedis par sigûr che nol è un PNG ma un GIF. Tu puedis modificâ il gjenar o inserint a man la stringhe MIME juste opûr cuntun dai doi botons sot de casele di test:

Selezione... al mostre une liste jerarchiche dai gjenars di file dulà che tu puedis lâ su image | GIF Image.
Il stes di... al vierç un dialic dai file dulà che tu puedis sielzi cualsisei file che al à za il gjenar di file che tu stâs cirint.

index La aplicazion prefereide

Chest menù a tende al mostre une liste di dutis lis aplicazions che a puedins gjesti chest particolâr gjenar di file. Di chi tu puedis sielzi cuâl program al à di vierzi chest specific file cuant che tu i fâsis dopli clic. Par esempli tu puedis cambiâ la aplicazion preferide di un file HTML dal navigadôr a un editôr di tescj intant che tu i stâs lavorant parsore. Ogni altri file HTML si vierzarà ancjemò cul navigadôr, dome chel chi in particolâr al vignarà inviât tal to editôr di tescj.

La Aplicazion predefinide e je chê che e je stabilide in maniere globâl par chel gjenar di file. Se tal menù tende no tu cjatis il program che tu desideris associâ cun chest file, di gnûf tu cjatarâs i botons Selezione... e La stesse di... che al fâs plui o mancul la stesse robe descrite parsore in "Il gjenar di file".

index La icone

Se tu ti stâs domandant ce mût mai che il ricuadri de icone al è vueit: lis iconis a vegnin di norme ereditadis di chês predefinidis dal sisteme par chel gjenar di file. Cul component adizionâl Filetype tu puedis vierzi un file che al conten une icone e duncje strissinâle sul ricuadri di icone dal to file. Opûr fâ dopli-clic sul ricuadri de icone e creâ o modificâ la to icone personâl. Par vê plui informazions su lis iconis e ce mût creâlis di bessôl, viôt l'argoment Icon-O-Matic.

index Impostazions speciâls pes aplicazions

Se tu clamis in vore il component adizionâl Filetype suntun eseguibil (chi: StyledEdit), tu varâs un dialic diferent:

filetype-addon-stylededit.png

Parsore tu viodarâs, al puest di une stringhe MIME standardizade, la firme uniche de aplication. Cun chê, il sisteme al cjatarà il program dapardut là che al è instalât.

Sot di chê si à diviersis opzions par controlâ il compuartament de aplicazion:

Inviament singul Par ogni file eseguibil al è pussibil inviâ dome une istance de aplicazion. Se tu âs dôs copiis di chê aplicazion, dut câs, a puedin jessi eseguidis une in bande di chê altre.
Inviament multipli A puedin zirâ in simultanie tantis istancis de aplicazion.
Inviament esclusîf E je permetude pardabon dome une istance ae volte che e vedi chê firme di aplicazion.
Dome argoments Al indiche che la aplicazion no rispuint ai messaçs.
Aplicazion in sotfont La aplicazion no vignarà fûr tal Twitcher o te liste des aplicazions dal Deskbar.

Dopo si à la liste dai gjenars di file supuartâts. Tu puedis zontâ (e gjavâ) i gjenars di file, se tu pensis che la aplicazion ju podedi gjestî. Come consecuence, la aplicazion e vignarà fûr intal menù des aplicazions preferidis o, cuant che tu fasis clic di diestre suntun file di chel gjenar, tal menù contestuâl di Tracker Vierç cun... .

In bas si à lis informazions di version e i dirits di autôr. Tant che la firme de aplicazion, a son stâts metûts lì dal autôr de aplicazion e no si varès di alterâju.

index Impostazions globâls cu lis preferencis di Gjenars di file

Lis preferencis Gjenars di file no àn a ce fâ cui singui file ma cu lis impostazions globâls dai gjenars di file. Tu puedis cambiâ lis iconis predefinidis e lis aplicazions preferidis o zontâ, gjavâ, o alterâ i atribûts di ducj i gjenars di file. Tu puedis adiriture creâ di zero il to gjenar di file.

Ducj i gjenars di gile e lis lôr configurazions a vegnin archiviâts in /boot/home/config/settings/mime_db/. Prime di tacâ a sperimentâ, al sarès prudent fâ une copie di backup di chê cartele...

Par imparâ di plui su lis preferencis dai Gjenars di file, viôt il laboratori: Gjenars di file, atribûts, tabele e interogazions.